WomanonWheels Blog Follower

July 6, 2012

Modified Education Students Cause Bullying

It is known that students who are in modified education can be targeted for bullying; however, they can also participate in the act as well.  This report was conducted on 800+ students ages 9-16.  It will be published in the Journal of School Psychology.

“These results paint a fairly bleak picture for students with disabilities in terms of bullying, victimization and disciplinary actions,” wrote Susan Swearer, a professor of school psychology at the University of Nebraska-Lincoln who led the study.

Children with hearing, language, or speech challenges showed the greatest amount of participation in bullying.  Kids with learning challenges showed fewer examples of bullying.  Children with challenges also remained a focus of bullying at any grade level.

This report is just one of the many in recent years that examined children in modified education and bullying.  A report completed in 2011 centered on children and physical health care needs.  Results demonstrated that children with these types of needs felt unsafe at school.



Modificó la intimidación de la causa de los estudiantes de educación

Es sabido que los estudiantes que están en educación modificada pueden destinarse para la intimidación; Sin embargo, también pueden participar en el acto así.  Este informe se realizó en las edades de los 800++ estudiantes 9-16.  Se publicará en la revista de Psicología de la escuela.

 "Estos resultados pintan un panorama bastante sombrío para los estudiantes con discapacidad en cuanto a la intimidación, victimización y acciones disciplinarias", escribió Susan Swearer, profesor de la Facultad de psicología en la Universidad de Nebraska-Lincoln quien lideró el estudio.

Los niños con problemas de audición, lenguaje o discurso mostraban la mayor cantidad de participación en la intimidación.  Los niños con dificultades de aprendizaje mostraban menos ejemplos de intimidación.  Los niños con retos sigue siendo un foco de intimidación en cualquier nivel de grado.

 Este informe es sólo uno de los muchos en los últimos años que examinaron a los niños en educación modificada y la intimidación.  Un informe terminado en 2011 centrado en los niños y el cuidado de la salud física necesidades.  Los resultados demostraron que los niños con estos tipos de necesidades sentía inseguros en la escuela.
 Disturburing Hallazgos: http://www.disabilityscoop.com/2012/06/28/study-both-ends-bullying/15943/